دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کارخانه فرش کاشان : فرش ماشینی کاشان

وضعیت کلی شرکتهای تولید فرش ماشینی در کاشان و آران وبیدگل اصلا رو به راه نیست. از یکسو تورم و از سوی دیگر افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه تولید فرش ماشینی، این صنعت پویای ایران تا حدود زیادی دچار بحران ساخته است. تا آنجا که عده ای تولیدکنندگان فرش تا ثابت شدن اوضاع، و مشخص شدن قیمت مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام به تعطیلی واحدهای تولدی خود کرده اند.

کارخانه فرش کاشان : فرش ماشینی کاشان

حال و هوای این روزهای صنعت فرش ماشینی چندان خوب نیست. افزایش روز افزون و بی رویه مواد اولیه فرش ماشینی، صنعت فرش ماشینی کاشان و فرش ماشینی آران و بیدگل. که در کنار یکدیگر قطب اصلی تولید فرش ماشینی ایران میباشند را مستاصل و منزوی ساخته است. این روند افزایش قیمت که از اواخر بهار امسال (سال 97) آغاز شد و تا کنون نیز ادامه دارد، همه را نگران ساخته است.  فرش کاشان و فرش آران و بیدگل در کنار حسن نام و آوازه اش همواره بار افزایش تولید و درآمد غیرنتی کشور را نیز بر دوش کشیده است. علاوه بر این اشتغال بیش از 16 هزار نفر در کارخانجات فرش کاشان و کارخانجات فرش آران و بیدگل، نشان از آن دارد که نبض اقتصاد این دو شهرستان و شهرهای تابعه در دستان صنعت فرش ماشینی است. و این یعنی آنکه بیماری صنعت فرش ماشینی کاشان, نه تنها صنعت گران فرش ماشینی در این شهر، بلکه کل اقتصاد و معیشت این دو شهر را تهدید می کند.

وضعیت کارخانجات فرش ماشینی کاشان

در حال حاضر کارخانجات فرش کاشان و کارخانجات فرش آران و بیدگل با بهره گیری از 30% توان خود و تنها در یک شیفت کاری به تولید انواع فرش ماشینی, مشغول میباشند و برخی از شرکت ها نیز تولید خود را متوقف ساخته اند. این وضعیت بی سابقه در صنعت فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل، نشانگر یک وضعیت بحرانی است که اهتمام و توجه ویژه مسئولان امر را در سطح تصمیمات مدیریت کلان کشور طلب می کند.

صنعت فرش کاشان, و فرش آران و بیدگل, چون ماهی بیرون افتاده از آب دارد دست و پا میزند. مناطق صنعتی کاشان و آران وبیدگل همواره به عنوان ,مرکز تولید فرش ماشینی ایران, و یا به عبارت بهتر به عنوان ,قطب فرش ماشینی ایران, شناخته شده اند. پس باید که تا دیر نشده فکری به حال این ماهی نیمه جان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *